WIADOMOŚCI

Tory F1 przechodzą modyfikacje przed sezonem 2022
Tory F1 przechodzą modyfikacje przed sezonem 2022
Zimowa przerwa to nie tylko czas poświęcony na pracę nad nowymi samochodami, ale również na prace remontowe na torach F1. Na kilku obiektach prowadzone są drobne modyfikacje, a największe dotyczą legendarnego Spa-Francorchamps i sekcji Eau Rogue-Raidillon.
baner_rbr_v3.jpg

W sezonie 2022 cyrk F1 odwiedzi aż 23 tory, a każdy z nich chce jak najlepiej ugościć swoich fanów i stworzyć im kapitalne widowisko. Dlatego też na kilku obiektach F1 prowadzone są obecnie prace remontowe, dzięki którym zwiększy się pojemność trybun, a także usprawni się przejazd okrążenia. Włodarze sportu nie zapominają także o bezpieczeństwie kierowców, które jest oczywiście najważniejsze.

I to właśnie jest główny powód zmian na torze Spa-Francorchamps. Obiekt ten przechodzi zdecydowanie największą przebudowę. Zmodyfikowana zostanie m.in. kultowa sekcja Eau Rouge-Raidillon. Jest to pokłosie wypadków, jakie miały miejsce w tym obszarze w ostatnich latach. W zeszłym roku swoje bolidy poważnie roztrzaskali tam m.in. Lando Norris czy zawodniczki W Series.

Organizatorzy zapowiedzieli, że ze względów bezpieczeństwa sekcja ta zostanie zmieniona, co mocno poróżniło samych kierowców. Pobocze będzie zdecydowanie większe, a barierki bezpieczeństwa, które dotąd znajdowały się na początku zakrętu, po prostu znikną. W innych łukach drogi ewakuacyjne również zostaną poszerzone - podobnie jak pułapki żwirowe. Zarządzający belgijskim obiektem planują stworzyć także więcej miejsc siedzących dla fanów.

Kolejnych modyfikacji doczekał się też tor Circuit de Barcelona-Catalunya, który niedawno przedłużył umowę z F1. Już w zeszłym roku całkowicie przeprofilowano zakręt numer 10, a teraz prace remontowe dotyczą "czwórki", czyli miejsca, gdzie w 2016 roku zderzyli się Nico Rosberg oraz Lewis Hamilton.

W tym zakręcie powstaną większe pobocza, aby poprawić kwestie bezpieczeństwa dla serii wyścigowych rywalizujących na hiszpańskim owalu. We wszystkich zakrętach pojawią się bezpieczniejsze barierki. W planach jest także budowa nowego padoku.

Zmiany dotkną również obiektu Circuit of the Americas w Austin. Są one pokłosiem narzekań kierowców i zespołów na wyboistą nawierzchnię toru. Nowy asfalt pojawi się w sekcji zakrętów 2-10, ale też w "dwunastce" oraz "szesnastce". Dzięki temu amerykański obiekt faktycznie ma być równy.

COTA nie będzie jedynym owalem w USA, który ugości zawodników F1 w 2022 roku. Debiutanckie GP zostanie bowiem w maju rozegrane na powstającym torze w Miami. Kilka tygodni temu organizatorzy podzieli się z kibicami zdjęciami pokazującymi, że prace idą zgodnie z planem.

Warto też dodać, że kierowcy będą również ścigać się na odświeżonej nitce toru w Australii. Albert Park doczekał się drobnej zmiany układu i nowej nawierzchni. Wszystko po to, aby zwiększyć atrakcyjność tamtejszych zawodów. Zmodernizowana pętla tego obiektu ma być o 5 sekund szybsza od poprzedniej.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
BigBen

24.01.2022 14:19

0

Większe pobocza,tory zaczynają się dopasowywać do stylu jazdy Maxa...tak żeby inni mięli gdzie uciekać.


avatar
Tedesinio

24.01.2022 14:36

0

@1 Tak żeby Lewis miał gdzie wyjeżdżać nie dostawać kary


avatar
fanAlonso=pziom

24.01.2022 14:50

0

hiszpańskim owalu ? Autor jest jakiś wczorajszy czy jak ? :)


avatar
hubertusss

24.01.2022 16:28

0

@1 tory są dostosowywane tak by Hamilton w razie czego nie musiał cofać na tor w szczycie zakrętu jak na Imoli i mógł wrócić do walki w dozwolonym miejscu he he. A tak na serio twój wpis jest żałosny.


avatar
iceneon

24.01.2022 18:43

0

@4 Nieprawda! Twój wpis jest żałośniejszy.


avatar
mirek8423

24.01.2022 21:17

0

@5 Co racja to racja.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu